طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت چرخ کرده

همبرگر یکی از غذاهای مشهور و محبوب در سراسر جهان است و به دلیل شهرت بالایی که دارد، با دستورهای آموزشی متنوعی تهیه می‌شود. برای دیدن یک راهنمای کامل و مرحله به مرحله تهیه همبرگر، با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت چرخ کرده

۶۰۰ گرم

نان همبرگر

۴ عدد

تخم مرغ

۱ عدد

پیاز بزرگ

۱ عدد

سیر

۲ عدد

آرد سوخاری

۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه

به اندازه کافی

روش تهیه همبرگر:

طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت چرخ کرده

در ادامه به آموزش روش پخت همبرگر هانگی با گوشت چرخ کرده میردازیم .

مرحله نخست:

جهت تهیه همبرگر لذیذ، ابتدا گوشت چرخ کرده را یک یا دو بار دیگر چرخ می‌کنیم و سپس آن را بر روی یک سطح صاف مانند تخته آشپزخانه قرار می‌دهیم. در مرحله بعدی پیاز را پوست‌گرفته و با رنده ریز آن را رنده می‌کنیم و با استفاده از فشار دست آب از پیاز را جدا می‌کنیم و سپس آن را به گوشت چرخ کرده اضافه می‌کنیم.

مرحله دوم:

در مرحله بعدی سیر را نیز با رنده ریز رنده می‌کنیم و به مخلوط گوشت چرخ کرده و پیاز اضافه می‌کنیم. وسط گوشت را کمی با دست باز می‌کنیم سپس تخم‌مرغ را به مخلوط اضافه می‌کنیم. به افزودن مقداری نمک و فلفل سیاه ادامه می‌دهیم و تمام مواد را خوب مخلوط می‌کنیم.

مرحله سوم:

پس از آنکه گوشت چرخ کرده به خوبی با دیگر مواد مخلوط شد، اگر مواد شل  و متفرق نبودند، ۱ قاشق غذاخوری آرد سوخاری اضافه می‌کنیم تا باعث ترکیب مواد و تثبیت مایه همبرگر شود. با این حال، توجه کنید که افزودن زیاد آرد سوخاری ممکن است مایه همبرگر را خشک کند.

مرحله چهارم:

در صورتی که مایه همبرگر هنوز هم شل باشد، دوباره کمی آرد سوخاری اضافه می‌کنیم تا مواد به خوبی ترکیب شوند. یکی از مهم‌ترین مراحل تهیه همبرگر ورز دادن به گوشت است. در این مرحله حداقل ۱۵ دقیقه مواد را ورز می‌دهیم تا چسبناک و کاملاً ترکیب شوند.

مرحله پنجم:

در این مرحله مایه همبرگر را به چهار قسمت مساوی تقسیم کرده و سپس هر قسمت را به شکل دایره‌ای مدل می‌دهیم و آنها را بین دو لایه پلاستیک فریزر قرار می‌دهیم. برای این کار می‌توانید از یک قالب دایره‌ای یا درب یک شیشه استفاده کنید.

مرحله ششم:

برای مدل‌سازی همبرگرها، یک لایه پلاستیک داخل یک قالب دایره‌ای قرار دهید و سپس مایه همبرگر را داخل قالب فشار دهید تا شکل مورد نظر بگیرد، سپس از قالب خارج کنید. پس از آماده‌شدن همبرگرها، آنها را به مدت یک ساعت در فریزر قرار دهید تا استراحت کنند.

مرحله هفتم:

برای پخت همبرگرها، می‌توانید از دو روش استفاده کنید. روش معمول در منازل استفاده از روغن و سرخ کردن همبرگر است. اما اگر گریل دارید، حتماً همبرگرها را گریل کنید. گریل کردن باعث می‌شود که همبرگرها به‌جز این‌که کمتر از هم گسسته شوند، آبدار هم باشند.

مرحله هشتم:

اگر گریل ندارید، یک تابه مناسب را با روغن چرب کنید و روی حرارت قرار دهید. سپس همبرگرها را به تابه اضافه کرده و پس از سرخ شدن یک طرف، آنها را برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود. سپس همبرگرها را با خیارشور، گوجه‌فرنگی، کاهو و نان مخصوص همبرگر سرو کنید.

 

نکات مربوط به تهیه همبرگر:

طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت چرخ کرده

در ادامه این مطلب به نکات حرفه ای پخت همبر خانگی با گوشت چرخ کرده میپردازیم .

استفاده از گوشت چرخ کرده و سویا در همبرگر:

اگر تصمیم دارید همبرگر خود را با ترکیب گوشت چرخ کرده و سویا تهیه کنید، برای ۴ نفر از ۳۰۰ گرم گوشت چرخ کرده و نصف پیمانه سویا استفاده کنید. ابتدا سویا را به مدت ۱۵ دقیقه در آب سرد خیس کنید تا حجمش بیشتر شود و به طور کامل آب بخورد.

سپس با استفاده از فشار دست، آب اضافی موجود در سویا را خارج کنید و آنرا به مدت چند دقیقه در یک تابه مناسب تفت دهید تا آب اضافی سویا به طور کامل بخار شود. پس از خنک شدن سویا، می‌توانید آنرا به دیگر مواد همبرگر اضافه کنید.

پخت همبرگر و جلوگیری از جمع شدن آن:

طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت چرخ کرده

بهترین روش برای پخت همبرگر، استفاده از صفحه گریل است. در نظر داشته باشید که بسیاری از رستوران‌های حرفه‌ای و با کیفیت همبرگرها را به شکل گریل شده طبخ می‌کنند. با استفاده از گریل، آب موجود در همبرگر سریع خشک نمی‌شود و از جمع شدن آن جلوگیری می‌شود.

با این حال، در صورت عدم دسترسی به گریل، می‌توانید همبرگر را در تابه با حرارت بالا سرخ کنید. در زمان پخت، همبرگر را نکشید و جابجا نکنید، زیرا این کار ممکن است منجر به از دست رفتن آب موجود در همبرگر شود.

زمان پخت همبرگر:

برای دستیابی به همبرگر کاملاً آبدار، آنرا به مدت ۶ دقیقه سرخ کنید. اگر می‌خواهید همبرگر نیمه آبدار باشد، مدت زمان پخت را به ۸ دقیقه افزایش دهید. برای داشتن همبرگر خشک و بدون آب، آنرا به مدت ۱۰ دقیقه سرخ کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *